Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik mijn verzekering na 1 januari nog aanvragen?

Nieuwkomer

Hallo,

Is het nog altijd zo dat ik mijn zorgverzekering voor 1 januari op kan zeggen en voor volgend jaar pas aan hoef te vragen voor 1 februari volgend jaar?

Bedankt!

• Beleid

Kan ik mijn verzekering na 1 januari nog aanvragen?

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Re: Kan ik mijn verzekering na 1 januari nog aanvragen?

Moderator

Dat klopt, Rubenou.

Als je voor 1 januari hebt opgezegd, dan kun je in januari je nieuwe verzekering nog regelen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Waar ben je dan in de tussentijd verzekerd?

Moderator

@yerda,

als je je in januari aanmeldt, dan wordt je per 1 januari verzekerd. De verzekeringen sluiten zo op elkaar aan.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Beste Sophie,

Ik krijg bij het plaatsen van een nieuw bericht de melding : er is iets fout gegaan. Maar wanneer ik ergens op reageer gaat het wel goed. Vandaar mijn hierbij mijn vragen in dit bericht met dezelfde strekking:

Bij het berekenen van de premie van de aanvullende verzekering met 3 sterren staat de volgende opmerking:
"- Let op: Uw kind(eren) is/zijn niet verzekerd voor orthodontie wanneer de aanvullende verzekering van u en uw partner niet toereikend is. Kijk bij de aanvullende verzekering voor meer informatie. - "

1) Betekent dit dat beide ouders deze drie sterren verzekering moeten hebben? Of is één van de partners genoeg?

2) Mijn dochter zit in de eindfase bij de orthodontist. Gaat de vergoeding dan voortaan via Zilveren Kruis?

3) Wij zaten bij TakeCareNow, maar dat is nu ZilverenKruis. Gezien de reactie op bovenstaande vraag kan ik er dus vanuit gaan dat we de aanvullende verzekeringen tot 1 februari nog kunnen wijzigen?

Moderator

Hoi Yerda,

minderjarige kinderen krijgen de aanvullende verzekering van de hoogst verzekerde ouder op de polis.
Een voorbeeld: papa heeft aanvullend 2 en mama heeft aanvullend 3, de kinderen krijgen dan aanvullend 3.

Je bent nu verzekerd via Zilveren Kruis en je dochter ook.

Ja, je kunt tot 1 februari je aanvullende verzekering nog wijzigen.

Voorbijganger

Bedankt voor de snelle reactie!
Er staat nu Internetbasispolis op mijn polis. Kan ik die nog omzetten naar een Basis Exclusief?

Voorbijganger

Oja, vergeten te melden: ik heb geen DigID, dus kan het niet online aanpassen.

Moderator

Het aanpassen van je basisverzekering moet uiterlijk 31 december (vandaag!). Als je geen DigiD hebt, dan kun je contact met ons opnemen.

Fanatiekeling

Als u de verzekering wilt opzeggen, dan kan dit ook zonder Digid. Namelijk via dit online formulier. Houd uw BSN bij de hand.

De verzekerden, die alleen willen WIJZIGEN en geen DIGID hebben, kunnen het ook langs deze weg doen. Zeg de basisverzekering op, zoals de internetbasispolis van Yerda. Daarna is er nog een hele maand de tijd om de nieuwe verzekering, eventueel weer bij Zilveren Kruis, te regelen. Let op: als je ALLES ( ook de aanvullende verzekeringen) wil opzeggen, moet je NIET het hokje aanvinken. Yerda wil bij Zilveren Kruis blijven, dus die moet WEL het hokje aankruisen, omdat ze de aanvullende verzekeringen wil behouden. Zie de afbeelding van het formulier. Het formulier vóór 24:00 uur verzenden.
https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/Opzeggen/