Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik mijn kind meeverzekeren, wanneer hij nog niet op het zelfde adres woont?

Bewerkt 
Nieuwkomer

hallo,

ik ben vanaf 1 januari verzekerd bij zilveren kruis. ik wil graag me zoontje meeverzekeren alleen wonen wij niet op het zelfde adres nu. Vanaf volgende week (afhankelijk van hoe snel het verwerkt wordt bij de gemeente) wel. Alleen dan is het waarschijnlijk al 1 januari geweest. Kan ik me zoontje alvast meeverzekeren? Wat zijn mijn opties nu? 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan ik mijn kind meeverzekeren, wanneer hij nog niet op het zelfde adres woont?

6 ANTWOORDEN

Re: Kan ik mijn kind meeverzekeren, wanneer hij nog niet op het zelfde adres woont?

Moderator
Moderator

Hallo @Rafiek

Je kunt jouw zoon aanmelden op jouw zorgverzekering via MijnZilverenkruis. Wij sturen dan een bericht van opzegging naar de vorige zorgverzekeraar. Het is natuurlijk wel goed om dit met de huidige verzekeringnemer te overleggen. Die ontvangt dan natuurlijk een bewijs van uitschrijving van uw zoon. 

Groet,

Jan 

Re: Kan ik mijn kind meeverzekeren, wanneer hij nog niet op het zelfde adres woont?

Nieuwkomer

Beste Jan,

Hoe zit het met een kind wat ingeschreven staat op een ander adres, maar op de polis van papa erbij moet/wil?

Hoor het graag.

Groet,

Lonneke

Fanatiekeling
Ik begrijp de vraag niet.
Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Hoi @LonnekeA, dat maakt niet uit. Je kunt een kind ook meeverzekeren als hij op een ander adres woont. Je kunt hem/haar bijschrijven via Mijn Zilveren Kruis bij 'Gezinslid toevoegen'.
Gaat het zo lukken?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil mijn kind meeverzekeren omdat hij 18 jaar is geworden. Dit lukt niet als ik in mijnzilverenkruis bij gezinslid toevoegen de formulier invul. Hij is nml nog niet verzekerd. Hoe moet ik nu verder?

Webcare

Goedemiddag Jeroen,

Je kunt het beste even bellen met 071 365 20 80. Andere optie is om de verzekering zelf aan te maken via zk.nl/premieberekenen. Je kunt dan daarna even een berichtje sturen om je kind bij jou op de polis te laten zetten. Helaas kan dit (nog) niet online.

Kun je zo verder Jeroen?

Groetjes, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.