Kan ik als ik overstap naar een andere zorgverzekeraar altijd terug naar Zilveren Kruis?

Nieuwkomer

Weet iemand als ik overstap naar een andere zorgverzekeraar of ik dan over aantal jaar weer terug kan stappen als de polisvoorwoorden hier dan voor mijn levensfase als orthodontie etc beter van toepassing zijn?

• Beleid

Kan ik als ik overstap naar een andere zorgverzekeraar altijd terug naar Zilveren Kruis?

3 ANTWOORDEN

Re: Kan ik als ik overstap naar een andere zorgverzekeraar altijd terug naar Zilveren Kruis?

Voorbijganger

Hoi Denise,

Dat is geen probleem. Zelfs na een jaar bij een andere verzekeraar mag je alweer terugkeren. Let wel op dat er dan mogelijk andere voorwaarden kunnen gelden voor bepaalde aanvullende verzekeringen. Voor b.v. orthodontie zijn er steeds meer verzekeraars die een wachttijd van minimaal een jaar hanteren voordat je gebruik kan maken van teruggave van ortodontiekosten.

Re: Kan ik als ik overstap naar een andere zorgverzekeraar altijd terug naar Zilveren Kruis?

Fanatiekeling

Ik weet dat er zorgverzekeraars zijn geweest, die in de polisvoorwaarden hadden staan, dat je niet mocht terugkeren als de verzekering eenmaal was opgezegd. Maar dat gold alleen voor het komende jaar. 

Je kunt altijd terugkomen, maar je moet wel door een eventueel dan geldende medische acceptatie heen. Het nadeel is hierbij da de zorgverzekeraar van oud-verzekerden nog informatie heeft.

Groet, Feina.

Medewerker

Hi Denise,

Welkom op het forum!

Je kan gerust naar ons overstappen als je dat na een aantal jaar weer wilt. Wij hebben op dit moment geen selectievragen op onze aanvullende verzekeringen. We hebben ook geen wachttijden op vergoedingen. Alleen bij onze twee hoogste tandartsverzekeringen stellen we een aantal vragen, deze vind je terug via deze link: 

https://www.zilverenkruis.nl/SiteCollectionDocuments/Consumenten/Formulieren/Aanvraagformulieren%20v...

gr. Jochem