Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Inzage declareerde kosten door derden?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Is er misschien een mogelijkheid om inzage te krijgen in de gedeclareerde kosten door derden die ten laste worden gebracht op mijn polis.
Zou misschien ook een handige manier zijn om mensen te laten (in-(zien) wat de "verzekering" betaald en ook een controle  misschien???
In afwachting van uw antwoord.

M.vr.gr.
André Salentijn

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Inzage declareerde kosten door derden?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Inzage declareerde kosten door derden?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Zie andere reacties en de antwoorden van ZK. U kunt rechts boven aan een zoekterm ingeven. Onder aan de pagina kunt u gerelateerde reacties aanklikken. 
Ik hoop dat ZK u antwoordt op uw specifieke vraag over contrôle. 

Re: Inzage declareerde kosten door derden?

Bewerkt 
Webcare

"Is er misschien een mogelijkheid om inzage te krijgen in de gedeclareerde kosten door derden die ten laste worden gebracht op mijn polis."

"Ik hoop dat ZK u antwoordt op uw specifieke vraag over contrôle. "

Hai Andre
Je vraag is helder, er blijkt een enorme behoefte om concreet te kunnen zien wat nu de werkelijke kosten zijn en wat er wordt betaald door je zorgverzekeraar.

Wij kunnen vaak niet meer zien dan jij. In ons declaratieoverzicht zie de nota's met een specificatie waar de kosten betrekking op hebben.
Niet in alle gevallen is inzichtelijk te krijgen wat de behandelingen daadwerkelijk hebben gekost.
Er is een team bezig met het uitwerken van hiervan, ook de zorgverleners moeten hieraan hun medewerking verlenen.

De controle wordt uitgevoerd door Zilveren Kruis maar ook door de NZa (Nederlandse Zorg Autoriteit)
Er wordt op toegezien dat de zorgverleners waaronder ziekenhuizen op tijd declareren.
Zou je samen met Elze, ons forumlid die jou ook al verder geholpen misschien een topic willen openen in ons forum de Woonkamer?

Lijkt me dat er ook andere forumleden zijn die deze betaalde kosten ook wat inzichtelijker willen hebben.

-Update- Inmiddels is er voor ziekenhuis nota's een specificatie inzichtelijk in "mijn zilveren kruis".

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.