Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Ik vind dat Achmea te groot is geworden als zorgverzekeraar.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik vind dat Achmea een te grote zorgverzekeraar is geworden. Er zijn geen schaalvoordelen meer te behalen en de omvang kan ook een negatieve invloed hebben. Zo vind ik het vervelend om altijd een onbekende medewerker klantenservice aan de telefoon te krijgen. Bij andere zorgverzekeraars krijg je vaker contact met dezelfde medewerker.
Ook meldingen over storingen, bijvoorbeeld op de website, komen moeilijker op de juiste plek dan bij een kleine zorgverzekeraar. Ik pleit dus voor splitsing. Ook zijn er verschillende vestigingen, waarvan ik als consument niet begrijp wat de verschillen zijn. Leiden, Zwolle?
Verzekerden met een totaal andere zorgverzekerings-achtergrond zitten allemaal in dezelfde verzekering. De een komt van Agis, de ander is bij Interpolis verzekerd ( maar heeft wel bijna dzelfde polisvoorwaarden), weer een ander is bij Avero verzekerd. Voor iedereen gelden dezelfde reglementen, zoals het farmaceutisch reglement. Ik zou het logisch vinden dat voor een restitutieverzekering ook restitutieregels bij de apotheek zouden gelden. Maar alles is gelijk getrokken en voor de consument is het onduidelijk. Ik ervaar het allemaal als een dictaat van hogerhand, het lijkt of er totaal geen inspraak is vanuit de verzekerden. Ook lijkt er geen goede sturing gegeven te worden aan de brei van vestigingen en afdelingen. Men weet niet van elkaar wat men doet. De contracten aan het eind van het jaar waren nog niet op orde. De documenten /downloads waren ook niet op tijd klaar. De website vind ik onhandig.

Groet, Feina.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Ik vind dat Achmea te groot is geworden als zorgverzekeraar.

6 ANTWOORDEN

Re: Ik vind dat Achmea te groot is geworden als zorgverzekeraar.

Bewerkt 
Moderator

Hoi Feina,

Bedankt voor het geven van je mening.  Ben benieuwd wat andere community leden hiervan vinden. Zijn we als Achmea té groot geworden? Of zien jullie wel een positieve invloed?

We zijn juist op zoek naar de dialoog met verzekerden en zouden het fijn vinden als je ons helpt met het verbeteren van onze service en diensten.  Mogelijk heb je ook een aantal concrete ideeën hoe we bijvoorbeeld de website of onze communicatie naar verzekerden kunnen verbeteren ? Ik nodig je uit deze ideeën te delen op het denk mee gedeelte. Hier verzamelen we alle klant ideeën, kunnen andere community leden op jouw idee stemmen en koppelen we terug wat er met deze ideeën gebeurt.  Deze ideeën en andere klantsignalen gebruiken wij namelijk om onze service te verbeteren. In ons blog lees je welke ideeën we onlangs hebben geïmplementeerd.

Geregelde bezoeker

Ik herken het niet. Bij Menzis had ook nooit dezelfde persoon aan de lijn. Maar ik ben nieuw, dus geen vergelijking met voorgaande jaren.

Michelle schreef:

Hoi Feina,

Bedankt voor het geven van je mening.  Ben benieuwd wat andere community leden hiervan vinden. Zijn we als Achmea té groot geworden? Of zien jullie wel een positieve invloed?

We zijn juist op zoek naar de dialoog met verzekerden en zouden het fijn vinden als je ons helpt met het verbeteren van onze service en diensten.  Mogelijk heb je ook een aantal concrete ideeën hoe we bijvoorbeeld de website of onze communicatie naar verzekerden kunnen verbeteren ? Ik nodig je uit deze ideeën te delen op het denk mee gedeelte. Hier verzamelen we alle klant ideeën, kunnen andere community leden op jouw idee stemmen en koppelen we terug wat er met deze ideeën gebeurt.  Deze ideeën en andere klantsignalen gebruiken wij namelijk om onze service te verbeteren. In ons blog lees je welke ideeën we onlangs hebben geïmplementeerd.

Uitblinker

wat zal ik zeggen, groot zijn heeft zijn nadelen maar ook voordelen.

dat ik niet altijd dezelfde persoon aan de lijn krijg, kan lastig zijn, maar bij een kleine kan het dan weer zijn dat je helemaal niemand aan de lijn krijgt.

kennis van mij werkt bij een kleine verzekeraar, maar uiteindelijk is de daadwerkelijke polis toch wel ondergebracht bij een van de grote verzekeraars.

callcentre kan wel eens lastig zijn, degene die daar zitten hebben ook niet veel meer info dan datgene wat je zelf al via de site kunt vinden, maar of dat nu zo veel beter zou zijn bij een kleine (bij die van die kennis is het gewoon hetzelfde callcentre, ze nemen alleen met een andere naam op)

enige nadeel van groot zijn is nog wel eens de machtspositie waarin ze kunnen komen te zitten en hoe ze daar mee omgaan

Bewerkt 
Fanatiekeling
ik hoop dat Achmea blij is met mijn mening.

Verder vroeg ik om UITLEG, namelijk over wie doet wat en hoe is de communicatie onderling? Want ik begrijp het niet.
Groet, Feina.

Bewerkt 
Fanatiekeling
" Ik herken het niet. Bij Menzis had ook nooit dezelfde persoon aan de lijn. Maar ik ben nieuw, dus geen vergelijking met voorgaande jaren."

Volgens mij is Menzis inderdaad nòg erger dan ZK.
Groet, Feina.

Bewerkt 
Medewerker

@Feina 

Je geeft een duidelijke mening en dat is een goed uitgangspunt voor discussie en/of verbeterideeën. Het is goed om te zien dat ook andere communityleden zich in het gesprek mengen en zo verschillende ervaringen en meningen gedeeld worden. Omdat de ervaringen en meningen van klanten verschillend zijn, zal, zoals je hopelijk begrijpt, niet elk voorstel tot wijziging van beleid, vergoeding of communicatie leiden.

We blijven daarom steeds benieuwd naar meer meningen. Merken jullie in de praktijk dat Achmea een groot bedrijf is of juist niet? En wat vind je van deze gevolgen?   

Je geeft aan dat je meer uitleg wilt over o.a. de communicatie. Dat is erg breed en daarmee moeilijk gericht te beantwoorden. Zou je hier iets specifieker in kunnen zijn? Dan kunnen andere communityleden je makkelijker helpen met de vragen die jij hebt. Waar nodig kunnen ook de moderators uitleg geven als de andere communityleden ergens niet uit komen.