Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Ik ben 18 jaar geworden en kan mijn polis niet wijzigen in Mijn Zilveren Kruis

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik ben drie weken geleden achttien geworden en heb nu dus een eigen verzekering. Wanneer ik inlog met mijn eigen DigID kom ik uit bij de verzekering van mijn ouders en dit klopt dus niet. Via deze pagina kan ik wel naar die van mezelf maar ik als ik dan wat wil wijzigen krijg ik een foutmelding. Ik heb hier al eens over gebeld maar heb tot nu toe nog geen duidelijke verklaring hiervoor gekregen.  Het lijkt erop alsof online nog niet geregeld is dat ik niet meer onder mijn ouders val. Heeft dit gewoon tijd nodig of gaat hier iets anders fout?

Thirza

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Ik ben 18 jaar geworden en kan mijn polis niet wijzigen in Mijn Zilveren Kruis

7 ANTWOORDEN

Re: Ik ben 18 jaar geworden en kan mijn polis niet wijzigen in Mijn Zilveren Kruis

Bewerkt 
Medewerker

Hallo Thirza,

Dat is vreemd. De wijzinging zou er gelijk voor moeten zorgen dat je jouw polis kan wijzigen. Wellicht staat de wijziging voor 1 december gepland maar dat weet ik niet zeker. Zou je me je polisnummer in een privébericht willen sturen zodat ik het voor je na kan kijken?

Re: Ik ben 18 jaar geworden en kan mijn polis niet wijzigen in Mijn Zilveren Kruis

Bewerkt 
Fanatiekeling

Thirza zegt " ik ben 18 jaar geworden en heb nu dus een eigen verzekering. 

Volgens mij is dit bij Zilveren Kruis niet standaard het geval. Ook als >18 jarige kan de ouder de verzekeringnemer zijn. De polis wordt volgens mij niet standaard " gesplitst". 

Daar is veel onduidelijkheid over. Ik vind dat iedereen echt zijn eigen polis moet hebben. Bij andere verzekeraars is er ook dan de mogelijkheid van collectieve korting op basis van een collectiviteit van een ouder. Bij Zilveren Kruis schijnt dit noet mogelijk te zijn. Hierdoor blijft Zilveren Kruis teveel vasthouden aan de " gezinspolis", hetgeen in het voordeel van de verzekeraar werkt, aangezien velen nog steeds denken dat de verzekerden op een gezinspolis allen dezelfde aanvulling moeten hebben. 

Groet, Feina.

Webcare

@Feina Een 18- jarige heeft de keuze om te verzelfstandigen of om verzekerd te blijven bij de verzekeringsnemer. Het hangt af van de collectieve afspraak of er meeverzekering mogelijk blijft voor 18+. Je gaat off-topic dat wij een voordeel hebben aan meeverzekering. We geven duidelijke informatie op onze website over de mogelijkheden en de zorgverzekering die past bij een 18 jarige.

@thirza We helpen je graag verder, ik heb je een privébericht gestuurd. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Fanatiekeling

De informatie op jullie website zegt dat de 18-jarige verzekeringnemer wordt. 

Helaas wordt de mogelijkheid van de collectiviteit bij de ouders en de keuze daarin niet besproken. Op de website staat duidelijk dat de 18-jarige verzekeringnemer wordt. Dus is er helemaal geen sprake van een keuze.  

Misschien is de werkwijze gewijzigd? Twee jaar geleden bleef de 18-jarige gewoon bij de ouders op de polis staan. 

Hoe is aan het pasje of anderszins te zien of iemand zelf verzekeringnemer is ? 

Hoewel de wet gezinspolissen verbiedt, doen jullie daar nog steeds aan.  Het is in jullie voordeel en de klant heeft er last van. Bovendien is een gezinspolis dus onwettig. 

Pauline schreef:

@Feina Een 18- jarige heeft de keuze om te verzelfstandigen of om verzekerd te blijven bij de verzekeringsnemer. Het hangt af van de collectieve afspraak of er meeverzekering mogelijk blijft voor 18+. Je gaat off-topic dat wij een voordeel hebben aan meeverzekering. We geven duidelijke informatie op onze website over de mogelijkheden en de zorgverzekering die past bij een 18 jarige.

@thirza We helpen je graag verder, ik heb je een privébericht gestuurd. 

Groet, Feina.

Moderator

@thirza, heb je iets gehad aan het berichtje van @Pauline? Als je nog hulp nodig hebt, laat je het ons weten? 

@Feina, er is voor 18 jarige een keuze. Je kunt zelfstandig een polis afsluiten of bij je ouders op de polis blijven. Als je de link van Pauline opent zie je bovenaan wat er gebeurt wanneer je zelf je zorgverzekering kiest. Iets naar beneden staat wat er gebeurd als je bij je ouders meeverzekerd blijft. 

Ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt met een gezinspolis. Bij ons heeft iedereen zijn eigen polis en polisblad maar is er verschil tussen verzekeringsnemer en verzekerde. Zo kan bijvoorbeeld meneer verzekeringsnemer zijn, partner en kinderen verzekerde. Ieder kan zijn eigen polis kiezen en krijgt ook zijn eigen polisblad. 

link gevolgd en niet wijzer geworden

Fanatiekeling

@Feina, er is voor 18 jarige een keuze. Je kunt zelfstandig een polis afsluiten of bij je ouders op de polis blijven. Als je de link van Pauline opent zie je bovenaan wat er gebeurt wanneer je zelf je zorgverzekering kiest. Iets naar beneden staat wat er gebeurd als je bij je ouders meeverzekerd blijft. 

Ik heb de link gevolgd, maar werd daar niet wijzer van w.b. de collectiviteit en w.b. "Mijnzilverenkruis". Ook volgde ik een link naar " verzekering opzeggen" en kwam toen weer op hetzelfde scherm terecht. 

Groet, Feina.

Re: link gevolgd en niet wijzer geworden

Moderator

Hoi Feina, 

Ik lees ook in een ander topic (dit topic) dat jullie in gesprek zijn over de pagina Zorgverzekering vanaf 18 jaar

In dit topic heb je het over de collectiviteit en Mijn Zilveren Kruis. Welke informatie mis je? Ik stel voor om alle wensen over deze internetpagina te bundelen in één topic. Zodat alle informatie bij elkaar blijft. Plaats je verbetervoorstellen over de internetpagina Zorgverzekering vanaf 18 jaar daarom hier.

Met betrekking tot de linkjes: Welke link bedoel je precies? Ik heb de link gevolgd onder de vraag "kan ik ook naar een andere verzekeraar opstappen?". Dan kom ik op de pagina over opzeggen.