Hoe vraag ik een losse tandartsverzekering aan?

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Zou ik AUB gecontacteerd kunnen worden ivm het afsluiten van een zorgverzekering? Helaas is jullie chat niet actief en ben ik helemaal door mijn belminuten heen (alleen maar verzekeringsmaatschappijen zitten bellen)!

Alvast bedankt!

gsm **********

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe vraag ik een losse tandartsverzekering aan?

OPGELOST
24 ANTWOORDEN

Re: Hoe vraag ik een losse tandartsverzekering aan?

Bewerkt 
Moderator

Hi Zorgeloos, (wat een leuke naam)

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om je te bellen. Uiteraard kun je gemakkelijk via onze website een zorgverzekering afsluiten. Je kan al je gegevens invullen en na het versturen is de aanvraag compleet. Wanneer je vragen hebt over de zorgverzekering zelf, vergoedingen of iets dergelijks, hoor ik het uiteraard graag! Ook als je vragen hebt over het invullen hoor ik het graag.

Groet Michelle

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Dank Michelle voor je reactie!
uiteraard heb ik het geprobeerd via de website maar ik wil alleen een tandartsverzekering afsluiten en dat gaat niet 

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

[QUOTE]Dank Michelle voor je reactie!
uiteraard heb ik het geprobeerd via de website maar ik wil alleen een tandartsverzekering afsluiten en dat gaat niet online.
Heb ook al meerdere malen met de gsm van mijn zus geprobeert maar ik krijg niemand te pakken en inspreken gaat ook niet want de verbinding wordt verbroken.
Best jammer, juist moeten jullie nu goed bereikbaar zijn ivm lastminute overstappers:-(

Bewerkt 
Fanatiekeling

Is het mogelijk om een losse aanvullende of tandartsverzekering af te sluiten bij Zilveren Kruis ? Ik dacht dat dit niet mogelijk was. 

Bewerkt 
Geregelde bezoeker
Is het mogelijk om een losse aanvullende of tandartsverzekering af te sluiten bij Zilveren Kruis ? Ik dacht dat dit niet mogelijk was. 

jawel is mogelijk, heb er afgelopen vrijdag contact over gehad.
Een medewerker zei dat je deze verzekering enkel telefonisch kan afsluiten. Jammer genoeg heb ik het toen niet direct afgesloten omdat ik nog een aantal maatschappijen wilde vergelijken!

Bewerkt 
Fanatiekeling

Het is tot 1 februari 2014 mogelijk om een nieuwe polis af te sluiten. 

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Oh, ik dacht dat het voor 1 jan 2014 geregeld moest worden, ben ik zomaar aan het stressen!!!

trouwens echt jammer hoor dat ZK niet goed te bereiken is, en wat ik helemaal niet snap is waarom je gewoon niet online een tandartsverzekering kan afsluiten. Als dit het geval zou zijn zou het een hoop tijd besparen en geld!

MIisschien een tip aan ZK om de website aan te passen  zodat je in de toekomst alles online kan regelen ipv bellen.

Ook misschien handig om extra personeel neer te zetten voor drukke dagen als deze en misschien de chatfunctie updaten aangezien deze niet actief is. Heb sinds vanmiddag  geprobeerd om te chatten maar tevergeefs, wat een tijdverspilling allemaal!

Bewerkt 
Fanatiekeling

Bedenk wel dat ZK misschien zal vragen of je de tandartsverzekering nodig denkt te hebben.  In de voorwaarden staat dat ze je kunnen weigeren op die grond. Als je de tandarts samen met de basis sluit dan krijg je alleen vragen bij drie of vier sterren, nu misschien al eerder. ( mondeling? ) . Zie polisvoorwaarden pag. 39. 
Artikel 1 Hoe sluit u de aanvullende verzekering af?
1.1 De aanvullende verzekering aanvragen
Iedereen die recht heeft op de Beter Af Polis, kan op eigen verzoek een aanvullende verzekering aanvragen. U (verzekeringnemer) meldt zich aan voor de aanvullende verzekering door een aanvraagformulier volledig in te vullen, te ondertekenen en in te sturen. U kunt ook op onze website het aanvraagformulier invullen. Maar dat kan alleen, als u tegelijkertijd onze basisverzekering aanvraagt. Wij gaan een aanvullende verzekering nooit met terugwerkende kracht aan, tenzij er sprake is van een situatie zoals omschreven in artikel 6.1 van deze algemene voorwaarden.
1.2 Soms kunnen wij u niet aanvullend verzekeren
In een aantal gevallen sluiten wij geen aanvullende verzekering voor u af. Wij weigeren uw aanvraag, als:
? u (verzekeringnemer) nog premie moet betalen voor een
verzekering die eerder met ons is afgesloten;
? u zich schuldig heeft gemaakt aan fraude zoals omschreven in
artikel 20 van de algemene voorwaarden Beter Af Polis;
? uw gezondheidstoestand hiertoe aanleiding geeft;
? u het Beter Af Ziekenhuis Extra Pakket wilt afsluiten en u
65 jaar of ouder bent;
? u al zorg nodig heeft op het moment dat u zich aanmeldt. Of als
er zorg te verwachten is, die qua aard en omvang valt onder de verstrekkingen vanuit de aanvullende verzekeringen.

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Komt wel goed want diegene die ik gesproken had, had mij een paar vrage
n gesteld en zei dat ik tandartsverzekering, 2 sterren kon afsluiten.

Bewerkt 
Moderator

Hi Zorgeloos,

Een gehele nieuwe verzekering afsluiten wanneer je je oude verzekering hebt opgezegd per 1 januari kan inderdaad tot 1 febrauri. In jouw geval belangrijk om te weten dat het afsluiten van een losse aanvullende verzekering alleen kan tot 1 januari! Een losse aanvullende verzekering afsluiten kan alleen schriftelijk of, wellicht makkelijk in jouw geval, per e-mail. Ik wil je adviseren een e-mail met jouw keuze en persoonlijke gegevens te sturen zodat we dit voor jou nog per 1 januari in orde kunnen maken. Je kunt een e-mail sturen via deze link.

Fijne jaarwisseling alvast!

Bewerkt 
Fanatiekeling

Hoe kun je dat nu weten? 

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

[QUOTE]Hi Zorgeloos,

Een gehele nieuwe verzekering afsluiten wanneer je je oude verzekering hebt opgezegd per 1 januari kan inderdaad tot 1 febrauri. In jouw geval belangrijk om te weten dat het afsluiten van een losse aanvullende verzekering alleen kan tot 1 januari! Een losse aanvullende verzekering afsluiten kan alleen schriftelijk of, wellicht makkelijk in jouw geval, per e-mail. Ik wil je adviseren een e-mail met jouw keuze en persoonlijke gegevens te sturen zodat we dit voor jou nog per 1 januari in orde kunnen maken. Je kunt een e-mail sturen via deze link.

Fijne jaarwisseling alvast!
[/QUOTE Heb wederom een mail gestuurd en krijg de melding dat het 3 dagen kan duren voordat ik een reactie krijg. Dan is het al te laat!
nog steeds is het tel. Erg druk en de chat is een lachertje, staat er gewoon voor de sier!

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

.......trouwens ook een fijne jaarwisseling allebeide dames!

Bewerkt 
Fanatiekeling
Heb wederom een mail gestuurd en krijg de melding dat het 3 dagen kan duren voordat ik een reactie krijg. Dan is het al te laat!

Maar Michelle van ZK zegt dat het sturen van een email voldoende is. Dat telt dan als een aanmelding vóór 1 januari 2014. Zie de link in haar reactie. 

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

het linkje doet het niet heb wel een online formulier ingevul!

Bewerkt 
Geregelde bezoeker
Heb wederom een mail gestuurd en krijg de melding dat het 3 dagen kan duren voordat ik een reactie krijg. Dan is het al te laat!
Maar Michelle van ZK zegt dat het sturen van een email voldoende is. Dat telt dan als een aanmelding vóór 1 januari 2014. Zie de link in haar reactie.

Ik gebruik deze forum als bewijs dat Michelle dat heeft toegezegd en verder heb ik een bevestigingsmail waarin vermeld wordt dat ik binnen 3 dagen een reply kan verwachten!
Ga ze verder ook niet meer mailen of bellen!
Wederom een hele fijne 2014!!!!!

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Ik wist niet dat het zoooooooooooo lastig zou zijn om een TA verzekering bij ZK af te sluiten!

Ik heb een medewerker zojuist gesproken en die wist helemaal niets van een aanmelding terwijl ik al 2x een mail heb verzonden met daarin een verzoek voor een aanmelding met mijn gegevens.

En nu ......voor de derde keer ga ik een aanmeldingd mail sturen met WEER HETZELFDE!!!!!

Krijg geen positieve indruk van ZK, JAMMER!

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Trouwens, ik vertrouwde erop dat mijn verzekering in orde gemaakt zou worden en heb mijn vraag als 'beantwoord' gemarkeerd. Kunnen jullie dit ongedaan maken?
Ik moet eerst maar eens teruggebeld worden door ZK .

Bewerkt 
Medewerker

Hallo Zorgeloos,

Het afsluiten van een tandartsverzekering is inderdaad niet zo lastig. De reden waarom het op dit moment zo lang duurt, is omdat we aan het einde van het jaar zeer veel e-mails hebben gekregen. Het feit dat we telefonisch slecht bereikbaar waren door de lange wachttijden heeft er niet voor gezorgd dat er minder e-mails zijn gestuurd. Hierdoor is er een werkvoorraad ontstaan die we met man en macht aan het wegwerken zijn. Ik ga er van uit dat jouw e-mail daar tussen staat omdat je een ontvangstbevestiging hebt gekregen. De reden dat mijn collega de aanmelding niet zag staan heeft daar ook mee te maken. Ik zal voor de zekerheid in de inbak kijken naar je e-mail aan de hand van je e-mail adres.

Groet,
Michiel

PS op jouw verzoek heb de status van je initiële vraag van ?beantwoord? in ?vraag? gewijzigd