Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe ontvang ik alles weer per post?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Tegenwoordig krijg ik ongevraagd alleen een melding per e-mail dat ik moet kijken in Mijn Zilveren Kruis als er een incasso van Zilveren Kruis is in plaats gewoon van een specificatie per post. Nu heb ik geen DigiD en ik wil het ook niet hebben omdat het een inherent onveilig systeem is waarvoor in geval van misbruik de verantwoordelijkheid op de gebruiker afgeschoven wordt. Maar nu worden er wel onverwachts hoge bedragen geïncasseerd dus ik wil gewoon weer alles op papier. Het alternatief is namelijk dat ik de bedragen laat storneren totdat ik wel iets per post krijg. Dus samengevat hoe regel ik dat ik alles weer op papier ontvang?

Niet aankomen zetten met dat alles dan duurder wordt want die premie gaat toch niet omlaag en de winsten van zorgverzekeraars ook niet.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe ontvang ik alles weer per post?

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Hoe ontvang ik alles weer per post?

Bewerkt 
Medewerker

Hallo synoniem,

Om er voor te zorgen dat je alles weer via de post krijgt kun je de volgende link gebruiken: Afmelden digitale post . Als je liever hebt dat wij het voor je doen zou ik graag je polisnummer in een privébericht ontvangen.

Bewerkt 
Moderator

Hoi Synoniem,

wat jammer om te lezen dat je weinig vertrouwen hebt in DigiD. Wij gebruiken juist dit door de overheid ingestelde systeem om je gegevens goed te beveiligen.

Je kunt nog steeds je specificaties op papier ontvangen. Je kunt dit doorgeven via de volgende link: declaratieoverzichten per post.

Heb je in de tussentijd een overzicht niet op papier ontvangen? Dan kunnen wij dit nasturen. Neem dan even contact met ons op via privébericht, chat, e-mail of telefoon.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Nieuwkomer

Goedendag,

Dat men kosten wil besparen etc. is te begrijpen, maar zoals terecht is opgemerkt door Synoniem "premie gaat niet omlaag".
Maar is het ook mogelijk, zonder meerprijs, de stukken in pdf-formaat gemaild te krijgen.
Het is in feite onzin dat ik achter mijn eigen facturen moet aanhollen (ik heb hier al meerdere instanties op aangesproken en hoe wordt hier juridisch mee omgegaan, denk aan de verzendtheorie) en als ik niet weet wat ik verschuldigd ben, kan ik niets betalen, dan wel draai ik de automatische incasso's terug, omdat de herkomst onbekend is.
Dat via portaal (mijn ZKA) meer informatie geraadpleegd kan worden lijkt mij wel goed en dat hier ook alsnog een kopie van de facturen gedownload kan worden is goed. Dat zie ik als een aanvullende dienstverlening (service).
Maar downloaden is geen vervanging van de al eeuwenoude ter post (duif) bezorging.

Het versturen naar een digitale postbus (de virtuele duif), zoals bijvoorbeeld je mail adres, zie ik eerder als een oplossing.
Mijn ervaring vanuit mijn beroep (ik ben niet de enige, binnen de beroepsgroep zijn er veel meer die dezelfde mening hebben) is dat het downloaden van alle facturen 2 tot 4 keer zoveel tijd vergt als de ouderwetse bezorging. Is dat wat jullie willen met de jullie digitalisering en automatisering.

Klant is koning en niet wat jullie willen is wet!?:@

Bewerkt 
Moderator
Moderator
Martin van Dieren schreef:
Goedendag,

Dat men kosten wil besparen etc. is te begrijpen, maar zoals terecht is opgemerkt door Synoniem "premie gaat niet omlaag".
Maar is het ook mogelijk, zonder meerprijs, de stukken in pdf-formaat gemaild te krijgen.
Het is in feite onzin dat ik achter mijn eigen facturen moet aanhollen (ik heb hier al meerdere instanties op aangesproken en hoe wordt hier juridisch mee omgegaan, denk aan de verzendtheorie) en als ik niet weet wat ik verschuldigd ben, kan ik niets betalen, dan wel draai ik de automatische incasso's terug, omdat de herkomst onbekend is.
Dat via portaal (mijn ZKA) meer informatie geraadpleegd kan worden lijkt mij wel goed en dat hier ook alsnog een kopie van de facturen gedownload kan worden is goed. Dat zie ik als een aanvullende dienstverlening (service).
Maar downloaden is geen vervanging van de al eeuwenoude ter post (duif) bezorging.

Het versturen naar een digitale postbus (de virtuele duif), zoals bijvoorbeeld je mail adres, zie ik eerder als een oplossing.
Mijn ervaring vanuit mijn beroep (ik ben niet de enige, binnen de beroepsgroep zijn er veel meer die dezelfde mening hebben) is dat het downloaden van alle facturen 2 tot 4 keer zoveel tijd vergt als de ouderwetse bezorging. Is dat wat jullie willen met de jullie digitalisering en automatisering.

Klant is koning en niet wat jullie willen is wet!?:@

Beste Martin,

Allereerst welkom op het forum en bedankt voor jouw kritische blik. Ik zie naar aanleiding van jouw bericht een verbeter idee! Vanuit de notificatie e-mail direct naar het declaratieoverzicht. Dat zou een stap overslaan tussen de notificatie en inzicht in de nota. Ik ga dit idee doorgeven aan onze afdeling internet.

Wij kiezen op dit moment bewust niet voor de virtuele duif (e-mail). De privacy van onze klanten staat voorop. Wij bewaren de medische informatie daarom achter de bescherming van DigiD.

MijnZilverenkruis geeft ons de mogelijkheid klanten meer inzicht in zorggebruik te geven. Daar zijn wij natuurlijk heel erg blij mee. Zijn er verbeteringen mogelijk in MijnZilverenkruis? Absoluut! Het is een goed begin maar wij blijven dit verbeteren. Je moet dan denken aan nog meer inzicht in het zorggebruik, financiële informatie maar ook een verbetering in de gebruikerservaring.

Een onverwachte afschrijving is nooit leuk. Wij sturen daarom altijd een notificatie per e-mail als er een nieuwe nota klaar staat in MijnZilverenkruis. Het is de bedoeling het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken maar ik begrijp je punt over tijd/gebruikersgemak. Ik verwacht wel dat de snelheid en het gebruikersgemak in de toekomst positief gaan veranderen.

Je kunt jouw persoonlijke voorkeuren hier doorgeven: Digitale voorkeuren