Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

De verschillende basisverzekeringen en hoe ze worden weergeven op de website

Bewerkt 
Voorbijganger

Ik heb een BasisZeker-polis via een collectief contract. Ik overweeg over te stappen naar een BasisBudget-polis. Bij het vergelijken van beide polissen op de website vertonen de teksten die uitleg geven over beide polissen nogal wat verschillen, vooral wat de vormgeving betreft. Maar is het enige verschil niet, dat Zilveren Kruis meer ziekenhuizen en andere zorgverleners contracteert voor verzekerden met een BasisZeker-polis dan voor verzekerden met een BasisBudget-polis? En als dat zo is, zou je de teksten die uitleg geven over beide polissen dan niet gelijk kunnen laten luiden en vorm geven en alleen dat ene verschil vermelden? Is dat niet transparanter?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

De verschillende basisverzekeringen en hoe ze worden weergeven op de website

5 ANTWOORDEN

Re: De verschillende basisverzekeringen en hoe ze worden weergeven op de website

Moderator

@Leo S Bedankt voor je feedback over de vormgeving op de website. 

Op deze pagina staat een kort overzicht van de verschillende basisverzekeringen. Wat zou jij graag zien, zodat deze pagina duidelijker en transparanter voor je is? 

Je vraagt naar het verschil tussen de Basis Budget en de Basis Zeker. Het verschil zit het hem in het aantal ziekenhuizen. Bij de Basis Budget is er geselecteerde contractering op ziekenhuiszorg. Dit betekend alleen de zorg die wordt uitgevoerd in deze geselecteerde ziekenhuizen 100% wordt vergoed. Er zijn wel een aantal uitzonderingen op deze regeling, zoals de spoedeisende zorg. Vandaar dat de Basis Budget pagina meer tekst bevat dan bijvoorbeeld de Basis Zeker pagina. Heb je over deze pagina's nog specifieke tips?

Aan alle forumleden: Hebben jullie ook nog tips of ideeën? Dan geef ik deze door aan onze online afdeling!

Misschien ook interessant om ons kennisbankartikel over de verschillende basisverzekeringen eens te lezen. 

Re: De verschillende basisverzekeringen en hoe ze worden weergeven op de website

Voorbijganger

Beste Eva,

dank voor je antwoord. Dat gaat overigens voorbij aan een punt dat ik misschien niet expliciet genoeg maakte, namelijk dat je ook met Basis Zeker de kans loopt dat de hulp in een bepaald ziekenhuis maar voor 75% (van het marktconforme tarief) vergoed wordt en wel in een niet-gecontracteerd ziekenhuis, net als je met Basis Budget maar 75% vergoed krijgt voor zorg in een niet-geselecteerd ziekenhuis. Aangezien het verschil tussen contracteren en selecteren nergens wordt uitgelegd zijn ze voor mij synoniem. En dan kan de toelichting bij Basis Budget en Basis Zeker beter vrijwel gelijk luidend zijn, zoals ik betoogde.

Leo

Moderator

@Leo S Het klopt inderdaad dat er bij de Basis Zeker polis ook naar de contracten wordt gekeken. Er is een 100% vergoeding bij gecontracteerde zorgverleners. Wordt er gekozen voor een niet gecontracteerde zorgverlener, dan is ook hier de vergoeding lager. 

Het verschil zit hem inderdaad in de 'gecontracteerde zorgverleners' of de 'geselecteerde zorgverleners'. Als we het hebben over ziekenhuizen, dan gaat dit echt over aantallen. We hebben de intentie om met ieder Nederlands ziekenhuis een contract af te sluiten. Dan wordt dit een gecontracteerde zorgverlener. Bij de Basis Budget polis gaat het over de geselecteerde ziekenhuizen. Dit zijn er minder (in vergelijking met de Basis Zeker en zijn gecontracteerde ziekenhuizen).

Ik begrijp dat het verschil tussen gecontracteerd en geselecteerd op de website nog wat extra aandacht zou kunnen gebruiken. Een goed signaal! Als we het verschil op deze pagina uitleggen. Zou dat dan helpen?
Nu is er een mouse over functie bij de tekst 'een aantal geselecteerde ziekenhuizen'. Als men hier op klikt, dan volgt er een overzicht van al deze ziekenhuizen. 

Voorbijganger

Dank voor je reactie. En ik zie nu ook de wijzigingen in de tekst bij Basis Budget op de website, waarvan ik denk dat ze heel goed zijn.

Webcare

Graag gedaan Leo. Inmiddels is ook bekend dat je vanaf volgend jaar (net als dit jaar) met Basis Zeker in ieder ziekenhuis in Nederland terecht kunt.

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.