Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Betaalgeschiedenis opvragen als niet polishouder

Starter

Vader is polishouder van moeder. Moeder is bang dat de verzekering niet betaald wordt en belt met Zilveren Kruis. Zilveren Kruis geeft haar geen informatie over de telefoon, vertelt ze mij. Ze is bang dat vader haar tegenover Zilveren Kruis zwartmaakt en dat dit de reden is dat ze geen informatie krijgt.

Vragen:

Klopt dit met de procedure?

Hoe kan zij deze informatie toch verkrijgen? (Ze is digibeet, zal moeite hebben met het opstellen van een brief, en er zijn geen zorgkantoren in de buurt)

• Beleid
  • Eigen risico en premie

Betaalgeschiedenis opvragen als niet polishouder

2 ANTWOORDEN

Re: Betaalgeschiedenis opvragen als niet polishouder

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo, 

Allereerst, wat een vervelende situatie. Ik kan mij voorstellen dat mevrouw haar financiele situatie wilt weten. Ik moet je wel zeggen dat de procedure die mijn collega inzette wel de juiste is. Alleen de verzekeringsnemer mag namelijk financiele gegevens inzien. Dit heeft niets met 'zwart maken' te maken, maar met de wet op privacy. 

Als ik even mag meedenken, dan kan mevrouw ervoor kiezen om zelf verzekeringsnemer te worden. Zij krijgt dan een eigen polis en heeft zo haar betalingen zelf in de hand. Graag help ik hierbij als mevrouw dit wilt. Ik zie haar relatienummer en telefoonnummer dan in een persoonlijk berichtje tegemoet.

Groeten Kawtar 

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Re: Betaalgeschiedenis opvragen als niet polishouder

Starter

Dankje voor je antwoord. Ik zal haar de optie voorleggen.