Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Aangemeld bij 2 zorverzekeraars?

Bewerkt 
Bezoeker

Inmiddels ben ik met volle tevredenheid aangemeld bij Zilverenkruis|Achmea. In beginsel was er onduidelijkheid over de collectiviteitskorting via mijn werkgever. Door die onduidelijkheid had ik mij afgemeld en aangemeld bij een andere zorgverzekeraar voor 2015. Die had ik tijdig geannueerd om te kiezen voor Zilverenkruis. Maar wat gebeurd er dan?! Ik was tijdelijk aangemeld bij 2 zorgverzekeraars (de annulering bij Kiemer was nog niet verwerkt). Wanneer je dan in wezen bij 2 aanmeld ga je weer terug naar de oude! Ik had Promovendum allang opgezegd maar opeens werd ik daar weer aangemeld. Dat komt omdat je dan bij 2 zorgverzekeraars zit, dan wordt je automatisch weer terug naar de oude gezet. Dat doet het computer systeem? Ik vind dat niet handig!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Aangemeld bij 2 zorverzekeraars?

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Aangemeld bij 2 zorverzekeraars?

Webcare
Hoi Marjolijn,

Fijn dat alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht is gekomen.

Als ik jouw verhaal zo lees zijn er 3 verzekeringsmaatschappijen in dit verhaal betrokken. Ik kan je wat meer inzicht geven in hoe het precies werkt:
Jouw situatie heeft voornamelijk van doen met de overstapservice!

Wanneer jij jezelf aanmeldt bij een andere verzekering (Kiemer) en je maakt gebruik van de overstapservice, dan gaat Kiemer jouw oude verzekering (Promovendum) opzeggen.
Je komt er dan uiteindelijk achter dat je toch bij ZIlveren Kruis verzekerd wilt zijn ipv bij Kiemer.
Je zet je eerste overstap stop. Kiemer gaat ALLES dan terugdraaien, zowel de aanmelding bij hen als de opzegging die via de overstapservice bij de andere verzekeraar Promovendum uitgevoerd is. Mensen mogen immers niet onverzekerd, noch dubbel verzekerd zijn. Vandaar dat Kiemer die opzegging bij Promovendum annuleert, en Promovendum jouw verzekering weer activeert.

Wanneer jij zelf jouw verzekering Promovendum benadert en direct bij hen opzegt, wordt dat uitgevoerd. Als je je dan aanmeldt bij een nieuwe verzekeraar, dan zal dat zonder overstapservice gebeuren... Er is immers geen lopende verzekering die opgezegd hoeft te worden. Dat heb je al zelf gedaan!
Als je dan uiteindelijk besluit om je aanmelding te annuleren, wordt je niet weer aangemeld bij oude verzekeraar omdat daar vanuit nieuwe verzekeraar nooit iets is opgezegd!

Lastige materie, maar ik hoop dat deze uitleg je wat meer inzicht geeft in wat er achter de schermen gebeurt.

Groetjes, Jeroen

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.