vergoeding halotherapie 2019

Nieuwkomer

Beste zorgverzekeraar,

Valt voor 2019 Halotherapie bij jullie onder de aanvullende verzekering heb begrepen dat het wel door 

de Menzis en CZ onder de aanvullende verzekering valt.

Met vriendelijke groet, Peter Dibbet 

vergoeding halotherapie 2019

3 ANTWOORDEN

Re: vergoeding halotherapie 2019

Fanatiekeling

Hallo, in 2018 vergoedde alleen zorgverzekeraar ZenZ halotherapie. Zie de bijlage.

Groet, Feina.

Nieuwkomer

Beste Peter,

Fijn dat je deze reactie geplaatst hebt. Wij hebben dezelfde bevindingen wat betreft de vraag om dit in de vergoedingen van de Alternatieve Geneeswijze

te willen krijgen van het Zilveren Kruis. Er zijn meerdere zorgverzekeraars die dit gedeeltelijk vergoeden in de aanvullende verzekering. Dit geldt voor Menzis, CZ, Nationale Nederlanden, OHRA en Zorg en Zekerheid. De laatste vergoedt dit helemaal. De halotherapeuten moeten wel aangesloten zijn bij een beroepsvereniging en Medische Basis Kennis hebben waardoor ze Level 3 krijgen. 

Zelf hebben wij ook goede resultaten. Minder Prednison en penicillinekuurtjes en ook minder gebruik van medicijnen. Ook minder ziekenhuisbezoeken. Wij voelen ons sterker worden. Wat een verschil in kwaliteit van leven is deze behandeling voor ons geworden. Dit is een reden om te gaan kijken of we gaan overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

We blijven dit in de gaten houden. 

Met vriendelijke groet, Marian

Highlighted

Nieuwkomer

Hi, het Zilveren Kruis mag niet achterblijven. Ik heb een chronisch luchtwegprobleem. Waar ik voorheen niet onder pufjes, prednison, Fess operaties etc. uit kwam, zijn mijn klachten inmiddels beheersbaar. Ik heb 3 x per week een sessie. Ik gebruik inmiddels GEEN medicijnen meer, kan mijn vierdaagse werkweek prima aan en heb vanaf 2017 geen arts meer gezien. Halotherapie is natuurlijk, veilig en vrij van medicijnen. Gedurende de behandeling adem je zoutdeeltjes binnen die in de lucht rondzweven. Een dergelijke luchtgesteldheid wordt ook aangetroffen in verschillende zoutmijnen en -grotten waar klinieken voor ademhalingsgenezing zijn gevestigd. Ik gun iedereen de (financiele) mogelijkheid tot dit veilige alternatief op herstel. Groet, Diana Otten.