vergoeding Natuurgeneeskundig consult (basis+3 sterren-dekking)

Geregelde bezoeker

Ik heb een aanvullende verzekering met 3-sterren.

Waarom krijg je maar €40,- vergoeding per dag voor alternatieve geneeswijze? (max. van € 650,- per kalenderjaar)

Een consult en behandeling kost al gauw € 100,- per keer. Waarom is dit maximum zo laag?

Ik betaal een behoorlijke premie voor de 3-sterren dekking, dan had ik net zo goed een 2-sterren dekking kunnen kiezen. Hier krijg je ook maar max. € 40,- per dag vergoed.

Graag hoor ik van jullie.

• Alternatieve geneeswijzen
  • Eigen risico en premie

vergoeding Natuurgeneeskundig consult (basis+3 sterren-dekking)

7 ANTWOORDEN

Re: vergoeding Natuurgeneeskundig consult (basis+3 sterren-dekking)

Fanatiekeling

Volgens mij is Zilveren Kruis gewoon een beetje zuinig, zoals een goed bedrijf past. Ze moeten toch winst maken!  Dat hoort erbij. Zilveren Kruis geeft hiermee ook het terechte! signaal af, dat dit soort consulten gewoon te duur betaald worden. Want wat voor kennis heeft zo'n " natuurgeneeskundige" nou helemaal? In feite zijn het kwakzalvers die ten koste van een te goedgelovige patiënt veel geld proberen binnen te harken.

Ik vind dat u zelf uw polis kritisch had moeten bekijken in december. Dan had u nog een andere verzekeraar kunnen kiezen. 

Groet, Feina.

Geregelde bezoeker

Je naam Feina Toonzetter zegt al genoeg.

Ik neem aan dat je niet werkzaam bent voor Zilveren Kruis, dus waar bemoei jij je mee?

Fanatiekeling

Zilveren Kruis zal inderdaad een ander geluid laten horen. Maar dit is gewoon de waarheid. 

Groet, Feina.

Medewerker

Hey @Jeanine

Allereerst wil ik je erop wijzen dat je jouw polis nog kunt wijzigen tot 12 februari. Vanwege de drukte willen wij hiermee onze klanten tegemoetkomen, omdat we de afgelopen maanden zeer slecht bereikbaar waren. Je kunt jouw pakket alsnog verlagen naar Aanvullend 2 ster. 

Voor de maximale vergoeding hebben wij bewust gekozen. Dit is ontstaan om grip te houden op de tarieven. Er worden geen contracten gesloten met zorgverleners en er liggen dus geen afspraken ten grondslag aan de vergoeding zoals bij fysiotherapie en oefentherapie. Door een maximale vergoeding te hanteren houden de zorgaanbieders de tarieven binnen een bepaalde bandbreedte. Dat is een voordeel voor de verzekerde.  

Voor de dagvergoeding is gekozen omdat bleek dat om toch een hoger tarief te kunnen declareren er meerdere behandelingen op 1 dag werden gezet zonder dat er ook daadwerkelijk meerdere behandelingen werden gegeven.  Wanneer wij de vergoeding verruimen zal dat ook premieconsequenties hebben als gevolg. 

Kun je iets met mijn uitleg of heb je nog vragen stel deze gerust! 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Geregelde bezoeker

Hallo Aaron,

Bedankt voor je antwoord.

Ik blijf bij de 3-sterren dekking. Mijn zoon < 18 jaar moet waarschijnlijk een beugel, dus dan zit ik wel goed met de 3-sterren dekking.

Het viel mij gewoon op dat er bij de 2-, 3- en 4-sterren dekking geen verschil zit in de maximale vergoeding per dag voor alternatieve geneeswijzen. 

Maar nu zou er bij een alternatieve behandeling meerdere (fictieve) nota's op verschillende data gemaakt kunnen worden om op deze manier ook de maximale vergoeding per dag te ontvangen. (terwijl je bijvoorbeeld maar één behandeling van € 120,- hebt gehad) Het is maar net hoe je er mee om gaat. 

Groeten,

Jeanine

Medewerker

Ha Jeanine,

Natuurlijk is dat mogelijk, maar dat zou fraude zijn. Dat is een risico die de zorgverlener neemt, want als dat ontdekt wordt heeft dat flinke gevolgen. Ook wordt dat niet in dank genomen door andere therapeuten binnen de beroepsvereniging die zich wel aan de regels houden, met alle gevolgen van dien. Kortom ja het kan, maar het is een groot risico met flinke gevolgen.

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Fanatiekeling

En dan nog niet gesproken over de fraude die de verzekerde hiermee ook pleegt. U loopt het risico uit de aanvullende verzekering gezet te worden en zelfs uit de basisverzekering. 

Groet, Feina.