Welke Homeopatische apotheek wordt vergoed?

Starter

Hallo,

Volgens de voorwaarden worden homeopatische middelen vergoed, mits bij een gecontracteerde apotheek gekocht.

Ik kan echter nergens vinden welke homeopatisch apotheek er dan gecontracteerd is, wie heeft er een lijst?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groet, Michael

Welke Homeopatische apotheek wordt vergoed?

5 ANTWOORDEN

Re: Welke Homeopatische apotheek wordt vergoed?

Fanatiekeling

Volgens mij zijn er geen specifieke homeopathische apotheken. Het is de bedoeling dat je deze producten bij de gewone apotheek haalt of bestelt.

Groet, Feina.

Webcare

Hoi @Michael1978,

Welkom op onze community, leuk dat je ons hebt gevonden!

Bedankt voor je berichtje Feina. Het klopt dat je de middelen bij een gewone (gecontracteerde) apotheek haalt. Ik zal het verder toelichten.

De homeopathische geneesmiddelen moeten geleverd worden door een apotheek waar wij een contract mee hebben. Je vindt al onze gecontracteerde apotheken in onze zorgzoeker. Voor de vergoeding is het ook belangrijk dat je een verwijzing hebt van een arts. Via de volgende link kan je ook alles teruglezen over deze vergoeding: Alternatieve Geneeswijze

Is dit een duidelijk antwoord op jouw vraag?

Groet, 

Jasper

Starter

Bedankt voor de antwoorden.

De homeopatische arts die ik heb bezocht, heeft mijn medicatie besteld bij Hahnemann Apotheek en dit is per post naar mijn huisadres gestuurd. De arts heeft mij niet de keuze gegeven om het bij mijn eigen apotheek te halen. Waarschijnlijk wordt het nu dus niet vergoed, want ik kom deze apotheek nergens tegen in de "zorgzoeker"?

Het gaat gelukkig maar om €28,50, maar goed alles bij elkaar kost het allemaal wel een hoop geld.

Er is zeker geen mogelijkheid om deze alsnog vergoed te krijgen?

Fanatiekeling

Als een zorgverlener niet gecontracteerd is, dan geldt normaalgesproken een vergoeding van 75% bij niet-gecontracteerden ( fysiotherapeuten, ziekenhuizen etc.). In geval van een restitutiepolis zelfs 100%.

Het vreemde is dat dit bij Zilveren Kruis niet geldt voor apotheken. Specifiek is in de voorwaarden van de Aanvullende Verzekering onder Alternatieve Geneeswijzen opgenomen dat slechts bepaalde geneesmiddelen onder deze vergoeding vallen en dat zij bovendien betrokken dienen te worden van een gecontracteerde apotheek ( zie bijlage). 

Alternatief zie ik als mogelijkheid dat de homeopathisch arts één tarief berekent inclusief het medicijn. Maar helaas biedt dat ook weinig soelaas bij Zilveren Kruis, aangezien slechts €40 per dag wordt uitgekeerd.

Groet, Feina.

Webcare

Bedankt voor je reactie @Michael1978

Wat vervelend dat de homeopatische arts de medicatie bij Hahnemann Apotheek heeft besteld. Je gaf in je berichtje al aan dat je Hahnemann Apotheek niet had kunnen vinden in de zorgzoeker. Ik heb het even extra voor je nagekeken en ik zie ook dat wij geen contract hebben met hen. 

Voor homeopatische geneesmiddelen geldt dat je alleen vergoeding krijgt bij een gecontracteerde apotheek. Bij andere apotheken krijg je geen vergoeding.

Is dit een duidelijk antwoord op jouw vraag? Laat het mij weten als je nog met vragen zit.

Groet,

Jasper