Waarom krijg ik mijn declaratie slechts deels vergoed?

Voorbijganger

Deze week heb ik een declaratie betreft twee facturen van 42,50 (verspreid over twee verschillende dagen) ingediend. Mijn aanvullende verzekering dekt 40 euro per dag, wat zou betekenen dat ik van de 85 euro 5 euro zelf moet betalen. Nu zie ik in mijn declaratieoverzicht dat ik van één van de twee facturen slechts 5 euro vergoed krijg (en dus maar 45 euro terugkrijg in plaats van de oorspronkelijke 80 euro). 

Ik begrijp niet helemaal wat hier mis is gegaan; ik heb een dergelijke declaratie al eens eerder ingediend dit kalenderjaar, en toen kreeg ik wel gewoon 80 euro terug.

Wat klopt er niet?

• Alternatieve geneeswijzen
  • Eigen risico en premie

Waarom krijg ik mijn declaratie slechts deels vergoed?

6 ANTWOORDEN

Re: Waarom krijg ik mijn declaratie slechts deels vergoed?

Webcare

Hoi @Floorsimonsheb je op het declaratieoverzicht aan de rechterkant de omschrijving gelezen waarom de nota gedeeltelijk is vergoed? Kan het zijn dat je eigen risico van een andere zorgkostennota is verrekend waar door je minder uitbetaald krijgt?

In Mijn Zilveren Kruis  kun je ook de verrekening van je zorgkosten nakijken.

Kom je hier niet uit hebben we je polisgegevens nodig. Voor het directe beantwoorden van je vraag kun je bellen met mijn collega's die je relatienummer vragen. Door de drukte aan de telefoon adviseer ik je te bellen rond 8.00 als we net geopend zijn. telnr 071 751 0052 ma-vri 8.00 t/m 18.00.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Hallo,

De alternatieve zorg waar het om gaat, valt buiten het eigen risico. Ik zou 40 euro per dag vergoed moeten krijgen, wat betekent dat ik voor de nota van 85 euro 80 euro terug hoor te krijgen. Nu is dat slechts 45 euro, en ik heb het idee dat dit niet klopt (voor mijn eerste nota die -op de datum van uitschrijven na- hetzelfde was, heb ik namelijk wel gewoon 80 euro vergoed gekregen).

Medewerker

Hey @Floorsimons 

Vaak komt het voor dat we een vergoeding verrekenen met eigen risico nota van bijvoorbeeld medicijnen om dubbel betaalverkeer te voorkomen. Dat is wat mijn collega bedoelde. Ik begrijp dat er geen onderlinge verrekening heeft plaats gevonden.

In dat geval kun je mij ook je relatienummer en geboortedatum toesturen via een privébericht. Dit doe je door op mijn te klikken. Vervolgens zie je aan de rechterkant in het beeldscherm de mogelijkheid een privébericht te sturen. Dan kijk ik met je mee wat er heeft plaats gevonden. 

Ik hoor graag van je!

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Medewerker

Goedemorgen Floor,

Bedankt voor je privéberichtje! Ik heb het voor je nagekeken en de oorzaak gevonden. Bij de vergoeding van alternatieve geneeswijze geldt een dagvergoeding van €40,- Ik zie dat wij op 19 januari €35,- hadden vergoed (zie declaratieoverzicht 20 januari). Om deze reden keren wij over het andere bezoek op 19 januari maar €5,- uit.

Voor de dagvergoeding is gekozen, omdat bleek dat om toch een hoger tarief te kunnen declareren er meerdere behandelingen op 1 dag werden gezet zonder dat er ook daadwerkelijk meerdere behandelingen werden gegeven.  

Ik hoop dat dit in ieder geval je vraag beantwoord?

Groetjes, Aaron

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger

Goedemorgen Aaron,

Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat er op die manier iets is mis gegaan. Het betreft namelijk twee verschillende behandelingen, waarvan er dus twee op dezelfde dag vielen. Ik heb al via de chat geconstateerd dat hier niets meer aan te veranderen is en ik dus 35 euro 'te weinig' teruggekregen heb door een foutje in mijn eigen administratie.

Mocht dit inderdaad het geval zijn (dat het niet meer terug te draaien is), dan hebben we er in ieder geval iets van geleerd ; ).

Bedankt voor het mee zoeken!

Groetjes,

Floor

Medewerker

Hey Floor,

Dit is de eerste keer dat er vraag over wordt gesteld. Dat een verzekerde op dezelfde dag van 2 therapievormen gebruik maakt.

Op dit moment houden we vast aan de dagvergoeding voor alternatieve zorg ongeacht de therapievorm. Maar we gaan onderzoeken of dit vaker voorkomt en dus een potentiële klantwens is. Zou ik jou mogen vragen, aangezien je al actief bent op de community een topic te openen hierover op de denk mee pagina? 

Groetjes,