Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Waarom is NOAG geen gecontracteerde beroepsvereniging?

Bewerkt 
Voorbijganger

IK ONTDEKTE DAT   >> NOAG <<   WEL  VERGOED WORDT DOOR DE MEESTE GROTE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJEN

MAAR NIET DOOR ZILVEREN KRUIS

WAAROM NIET ..??

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Waarom is NOAG geen gecontracteerde beroepsvereniging?

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Waarom is NOAG geen gecontracteerde beroepsvereniging?

Webcare
Hallo aajverhulst,
De beroepsverenigingen voor alternatief genezers worden elk jaar getoetst op de door ons gestelde kwaliteitseisen.
Als deze voldoen aan onze criteria is vergoeding mogelijk uit de aanvullende verzekering.
NOAG is één van de verenigingen die op dit moment niet aan onze kwaliteitseisen voldoen.
Je vindt hier een vergoedingenoverzicht van beroepsverenigingen alternatieve geneeswijzen en therapieën die wel door ons gecontracteerd zijn.
De lijst is heel uitgebreid, kun je hiermee verder?

In het forum alternatieve geneeswijzen lees je de vraag terug.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Dank voor uw antwoord ,maar niet erg informatief

Ik vraag mij af in hoeverre  uw beoordelingscriteria anders zijn dan van de andere grote verzekeringsmaatschappijen...

Op grond waarvan wordt deze beroepsvereniging uitgesloten  ??

Een therapeut die ik al jarenlang consulteer en waarvoor  ik tot nu toe  elke keer het volledige consult  betaal  valt hierbij  nog steeds buiten  de boot -
-ook nu zij zich aangesloten heeft bij een beroepsvereniging

Moderator
Hi aaj verhulst,

Ik snap je vraag! Kan me voorstellen dat je dit graag wilt weten. Ik ben voor je aan het bellen met verschillende afdelingen om te kijken wat dan onze criteria zijn. Ik laat je nu alvast weten dat ik er mee bezig ben en ik kom zo snel mogelijk terug met het antwoord op je vraag!

Bedankt voor je geduld alvast!

Moderator
Hoi aaj verhulst,

Ik heb vandaag met 1 van mijn collega's gesproken die mij de volgende informatie gaf. Bij het wel of niet aansluiten van een beroepsvereniging gaan wij uit van een overkoepelde organisatie genaamd RBNG. De stichting RBNG is een overkoepelende organisatie die therapeuten op HBO-niveau in de natuurlijke gezondheidszorg certificeert en registreert. Ik heb ook even hun website bekeken en deze geeft een goede en duidelijke uitleg over wat zij precies doen! Hun website vind je hier.

Ik hoop je hier iets aan hebt! Laat je het me weten?