Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding tekentherapie

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo, wij overwegen over te stappen naar Zilveren Kruis. Één van de redenen daarvoor is dat onze huidige verzekeraar alternatieve therapie niet vergoed. Wij willen voordat wij overstappen dus wel zeker weten dat Zilveren Kruis dit wel vergoedt. Het gaat om tekentherapie, door een therapeut die is aangesloten bij de vereniging Tekentaal.
Kunnen jullie bevestigen dat tekentherapie bij Zilveren Kruis onder de aanvullende verzekering wel wordt vergoed?
Alvast bedankt!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding tekentherapie

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding tekentherapie

Moderator
Hi Whendy,

Goed dat je opzoek bent naar een verzekering die dit wel dekt! Ik heb even voor je gekeken en ik zie dat inderdaad de Vereniging Tekentaal is aangesloten bij ons. Dit betekent dat er vergoeding mogelijk is! Hier vind je de voorwaarden en de vergoedingen vanuit onze aanvullende pakketten.

Kan je hier verder mee? Anders hoor ik het graag.

Fijne jaarwisseling toegewenst!

Groet Michelle

Fanatiekeling
Whendy, let op de maximale vergoeding per dag in de voorwaarden. Dat is vaak niet genoeg voor alternatieve genezers.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Inderdaad! De maximale vergoeding per dag ligt in 2015 op € 40,00 per dag. Voor veel alternatieve zorgverleners zul je daarom een gedeelte bij moeten betalen. Voor andere zorgverleners dekt onze vergoeding de volledige kosten. 

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo,

Wordt tekentherapie bij tekentaal ook in 2016 nog vergoed?

Zijn er nog voorwaarden waaronder jullie vergoeden, bv verwijsbrief huisarts ofzo.

Het betreft therapie voor mijn zoontje. Mijn vrouw heeft een aanvullende ** verzekering. Ikzelf *.

gr.

Johan

Webcare

Hallo @johantv,

In 2016 is er ook een vergoeding voor de tekentherapie. Een voorwaarden is wel dat de therapeut is aangesloten bij de beroepsvereniging: Vereniging Tekentaal. De vergoeding en de voorwaarden van 2016 vind je door hier te klikken. Klik vervolgens op het pakket waarop jullie zoon meelift. Zoals je leest is een verwijzing van de huisarts niet nodig.

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Bezoeker

Topicstarter heeft het over een ziektekostenverzekeraar die alternatieve 'geneeswijzen' niet vergoedt. Een ideale verzekeraar dus!

Kan iemand me vertellen welke maatschappij zo slim is?