Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding shiatsu - opmerking op website

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ls,
Ik ben aan het ondezoeken of het voor ons gunstig is om over te stappen naar een andere zorgeverzekeraar en jullie lijken goed uit de bus te komen.
Nu is het zo dat wij beide (mijn partner en ik dus) beide veel baat hebben bij Shiatsu therapie. We hebben beide een drukken baan en dit brengt ons de broodnodige rust.
Omdat we hier zeker mee door willen gaan heb ik hier specifiek op gezocht en heb de onderstaande opmerking zien staan waarover ik graag wat meer uitleg zou krijgen. Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk wat 'jullie' hiermee bedoelen.....

"behandelingen, onderzoeken en cursussen met een sociaal karakter of gericht op welbevinden en/of preventie".
Alvast bedankt
Raymond Pijpers

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding shiatsu - opmerking op website

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding shiatsu - opmerking op website

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Raymond Pijpers, welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat het niet helemaal duidelijk is bij shiatsu therapie. Voor vergoeding is het wel belangrijk dat het shiatsu therapie betreft. We vergoeden geen shiatsu massage. Houd er wel rekening mee dat we maximaal ?40 per dag vergoeden voor de behandeling tot het maximum van de gekozen aanvuilende verzekering.

Is het antwoord zo duidelijk voor je?

Ik verplaats dit topic naar het forum alternatieve geneeswijzen

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik heb het nagezocht in de polisvoorwaarden. Op pagina 33 van de BeterAfpolis, gedeelte aanvullende verzekeringen, artikel 10 (alternatieve geneeswijzen), staat inderdaad de aangehaalde zin, en wel als UITSLUITING. 
Wij vergoeden niet de kosten:
wanneer de alternatief genezer of therapeut tevens de huisarts is;
van (laboratorium)onderzoek;
van manuele therapie gegeven door een fysiotherapeut;
van behandelingen, onderzoeken en cursussen met een sociaal karakter of gericht op welbevinden en/of preventie;
van werk- of schoolgerelateerde coaching.

In hetzelfde artikel staat ook: 
Voorwaarden
Het consult dient plaats te vinden in het kader van een medische behandeling.

Daaruit concludeer ik dat u geen vergoeding zal krijgen vanuit de aanvullende verzekering voor de manier waarop u het wil gebruiken. 

Bewerkt 
Fanatiekeling

Toevoeging:er bestaat een downloadbare lijst met alle beroepsverenigingen die erkend zijn. Deze lijst wijzigt elk jaar. 

NVST   0529-452391 VIS   020-6122545 ZHONG   0317-479740
Nederlandse Vereniging van Soma Therapeuten
Vereniging voor Iokai Shiatsutherapeuten
Nederlandse Beroepsvereniging voor Traditionele Geneeskunde ZHONG