Vergoeding orthomanueel therapeut

Nieuwkomer

Eindelijk een therapeut die wat doet aan mijn aanhoudende rug- en heuppijn. En wat denk je? Geen vergoeding van de verzekeraar. Men heeft bedacht dat deze therapeut niet bijdraagt aan mijn gezondheid, niet preventief werkt en daadoor eigenlijk niet thuis hoort in het rijtje erkende zorgverleners. Wat rest is stijgende premie en weer Niet vergoede declaratie...

Categorie preventie hier van toepassing, maar die categorie is niet bekend bij de verzekeraar.

Vergoeding orthomanueel therapeut

1 ANTWOORD 1

Re: Vergoeding orthomanueel therapeut

Community Manager

Welkom op de community @FransBlokland. Wat heerlijk dat je een therapeut hebt die wat doet aan jouw aanhoudende rug- en heuppijn. Als ik het goed begrijp heb je geen vergoeding gekregen voor de behandeling die jou geholpen heeft. Dat is vervelend! Orthomanuele therapie wordt inderdaad niet vergoed uit de basisverzekering. Orthomanuele therapie wordt onder bepaalde voorwaarden wel (gedeeltelijk) vergoed als alternatieve geneeswijze.

Ik ben benieuwd waarover je in gesprek wil. Kun je dat nog iets meer toelichten? Ben je het niet eens met de vergoedingsvoorwaarden? Of wil je een voorstel doen waarover je anderen vraagt om mee te denken? En wat is dan precies jouw voorstel?