Vergoeding craniosacraal therapie

Starter
Ik heb een declaratie ingediend voor een craniosacraal behandeling bij een therapeut die is ingeschreven bij de juiste beroepsvereniging. Nu wordt er gevraagd om een behandelcode. Wat is dat voor code?

Vergoeding craniosacraal therapie

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding craniosacraal therapie

Webcare
Webcare

Goedemiddag, wat leuk dat je onze community hebt gevonden voor het stellen van je vraag!

Er zijn wat veranderingen sinds 1 januari wat betreft de gegevens op de rekening van alternatieve geneeswijzen. Als het goed is, is jouw behandelaar daar van op de hoogte.
Per 1 januari moet de behandelaar geregistreerd zijn in het AGB-register, de AGB-code moet op de rekening staan, en er moet een prestatiecode met omschrijving op de rekening staan. Voor craniosacraal therapie is de prestatiecode 24601 en omschrijving Cranio Sacraal Therapie. Als jouw behandelaar hier vragen over heeft, dan kan je hem verwijzen naar deze pagina: https://www.zilverenkruis.nl/zorgaanbieders/overigezorg/Paginas/alternatieve-geneeswijzen.aspx Daar staat alle relevante informatie.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter
Op basis van het antwoord heb ik contact opgenomen met de behandelaar en kreeg ik het volgende antwoord:
"Mijn AGB-code heeft geen erkenning voor de zorgverzekeraars en mag daarom niet vermeld worden op de factuur. Ook de landelijke prestatiecode is niet van toepassing."
Tegenstrijdige berichten dus.
Wat nu?

Webcare

Dit zijn vanaf januari 2019 de voorwaarden voor vergoeding waaraan een zorgaanbieder van alternatieve geneeswijzen moet voldoen.

Je kunt je zorgverlener vragen contact op te nemen met onze zorgverlenerslijn als hij niet voldoet aan onze criteria voor vergoeding.

Het telefoonnummer voor zorgverleners is 071 751 0099 bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00.

We wijzen de nota's af waarop informatie ontbreekt of onvolledig of niet correct is.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.