Vergoeding beenkliniek

Nieuwkomer

Ik wil weten of de behandeling in de Beenkliniek te Heerhugowaard vergoed wordt.

Ik heb de basisverzekering + 4 sterren aanvullende verzekering.

Hieronder info van deze kliniek:

Vergoedingen

De behandelingen van de BeenKliniek vallen gedeeltelijjk onder fysiotherapeutische behandelingen. Sinds 2013 wordt fysiotherapie in de basisverzekering voor volwassenen beperkt vergoed. Voor de vergoeding van uitgebreidere fysiotherapeutische zorg is een aanvullende verzekering nodig. De hoogte van de vergoeding verschilt van verzekeraar tot verzekeraar. De BeenKliniek heeft geen contracten met verzekeraars. In dit geval spreekt men van ‘niet-gecontracteerde’ zorg. Wij raden u aan contact op te nemen met uw zorgverzekeraar om de mogelijkheden van vergoeding te bespreken. Hierbij kan mogelijk naar de volgende gegevens gevraagd worden:

• Niet-gecontracteerde fysiotherapeutische zorg
  • Prestatiecode 1000, Reguliere zitting fysiotherapie
  • Indicatiecode CSI 009

Uiteraard beschikt de BeenKliniek over de benodigde AGB-codes. Op de factuur die u na behandeling van ons meekrijgt, staan deze AGB-codes vermeld.

Bij de behandelingen met de VasoCure® wordt gebruikgemaakt van de nieuwste technologie. Naast de vacuümbehandeling van 30 minuten vindt er een gesprek plaats en wordt de behandeling ondersteund met loopoefeningen en zo nodig manuele handelingen. De afspraak duurt in totaal ongeveer een uur. Daarom zijn de behandelingen duurder dan een regulier consult bij de fysiotherapeut. Zie ook de webpagina Kosten.

Mocht u naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding beenkliniek

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding beenkliniek

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Barnev, ik zie dat de beenkliniek zelf al aangeeft geen contract te hebben met verzekeraars. Nota's fysiotherapie vergoeden we dan gedeeltelijk. Wat we precies vergoeden kun je terugvinden in deze lijst. Houd er wel rekening mee dat je in tegenstelling tot fysiotherapie bij gecontracteerde zorg maar 27 behandelingen vergoed krijgt met de 4 sterren aanvullende verzekering. Mocht je het idee hebben dat je recht hebt op vergoeding uit de basisverzekering vanwege een chronische indicatie, dan raad ik je aan dit met je fysiotherapeut te bespreken. 

Ga je alleen voor vacuumbehandelingen naar de fysiotherapeut? Dan bieden we geen vergoeding. Vacuumtherapie valt namelijk onder de uitsluitingen voor vergoeding. 

Hopelijk is het zo duidelijk. Ik hoor het graag als ik je nog ergens mee kan helpen. 

Re: Vergoeding beenkliniek

Bewerkt 
Fanatiekeling

De lijst " vergoedingen ongecontracteerde zorg 2016 - fysiotherapie" behoeft volgens mij toelichting. 

In de meest rechtse kolom staat dat u voor een reguliere zitting fysiotherapie €18,75 vergoed krijgt. Deze kost in het beencentrum misschien wel €40-€80. 

In de eerste kolom staat een vergoeding van €31,25. Deze geldt alleen voor fysiotherapie ten laste van de basisverzekering in het geval u een restitutiepolis hebt. Dit bedrag krijgt u dus niet als u wel een restitutiepolis heeft, maar fysiotherapie krijgt ten laste van de aanvullende verzekering. 

Er bestaat een speciale aanvullende verzekering, die niet op de website van Zilveren Kruis te vinden is, met de naam " Aanvullend Exclusief". Als u deze speciale aanvullende verzekering heeft, krijgt u wel €31,25 voor behandelingen ten laste van de aanvullende verzekering.

Als u geen verwijzing heeft, dan krijgt u de eerste keer waarschijnlijk een rekening apart voor " screening" en een rekening apart voor " intake en onderzoek". Slechts de laatste wordt door zilveren kruis vergoed. De " screening " wordt helemaal niet vergoed. 

Groet, Feina.