Vergoeding alternatieve geneeswijzen

Bewerkt 
Gast

Onlangs heb ik een behandeling bij een craniosacraal therapeut ondergaan. Vanuit mijn *** aanvullende verzekering krijg ik van deze behandeling €40 vergoed. De resterende €30 verwachtte ik uit mijn collectiviteit vergoed te krijgen (max €150 volgens wat ik lees: "collectiviteitsvoordeel via xxxxx
U krijgt maximaal € 50 per dag tot € 150 per kalenderjaar extra")Dit is echter niet verrekend. Hoe zit dit? Ik meen hieruit op te maken dat ik max. 5x €30 per behandeling aangevuld zou krijgen. 

alvast dank voor de reactie!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding alternatieve geneeswijzen

OPGELOST
12 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding alternatieve geneeswijzen

Moderator

Goedemiddag Babita, wat leuk je weer te zien op de community!

Direct met een goeie vraag. Zou graag even met je meekijken. Zou je mij kunnen aangeven om welke collectiviteit het gaat Babita? 

Gast

Mag ik dat doorgeven in een PM?

Moderator

Ja dat mag zeker Babita! Zie je berichtje graag tegemoet.

Bewerkt 
Gast

Goed, het is duidelijk. Ik dien eerst het bedrag dat vergoed wordt door de -in mijn geval 3*** - aanvullende verzekering (=  €650) (16 x therapie, dit betekent in mijn geval 480 zelf bijdragen)  te besteden alvorens ik aanspraak kan maken op de €150 die de collectiviteit vergoedt. Bij 2** zou ik na €450 kosten (12 x therapie en 330 zelf bijdragen) in aamerking komen voor de extra bijdrage van 150. En bij 1* (geen vergoeding voor alternatieve geneeswijzen), zou ik direct in aanmerking komen voor een aanvulling vanuit de collectiviteit, en wel van €240. Hiervan kan ik zo'n 5 x therapie ontvangen, draag dan €100 zelf bij. Van de €150 die ik terug ontvang aan premie kan ik ook nog eens 2 sessies volledig bekostigen.

Even rekenen leert dat ik bij een 1*-aanvullende verzekering dus 7 sessies voor  €100 heb, dat zou me bij een 3***-aanvullende verzekering  €210 kosten.

Tot en met 12 februari kan ik mijn (aanvullende) verzekering nog wijzigen. Dat heb ik gedaan: van 3*** ben ik naar 1* gegaan. Ook voor de eventueel te verwachten fysiotherapie (6 extra vanuit de collectiviteit) weet ik dat ik daaraan genoeg heb.

Mooi: minder premie en -voor mij in dit specifieke geval- meer vergoeding.

Moraal van dit verhaal: het is ingewikkeld, en een uitgebreidere (aanvullende) verzekering is niet altijd beter/gunstiger.

Overigens biedt een 3*** meer dan een 1*, dat realiseer ik me goed!

Webcare

Hey @Babita,

Het collectief maakt het er in dit geval niet veel duidelijker op, maar daarentegen wel beter voor de vergoeding en jouw pakketkeuze! Zoals je ziet loont het goed vergelijken ook echt. Belangrijk is om ieder jaar weer te kijken welk pakket er het beste bij jouw behoeften past. Goed te lezen dat je dit zo hebt aangepakt! Overigens zie ik de Aanvullend 1 nog niet op jouw polis staan, zal ik dit nog even voor je aanpassen? 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Gast

Graag. Ik heb het net gisterenavond omgezet.

Vergelijken is erg lastig. Ik weet in elk geval zeker dat ik een restitutie-polis wil, daar betaal ik graag wat extra voor. Voor wat betreft de aanvullende verzekering twijfelde ik tussen 2** en 3***, heb 1* niet goed bekeken, maar dit blijkt nu, in combinatie met de collectiviteits-voordelen, waarschijnlijk een goede keuze.

Wordt de teveel betaalde premie automatisch teruggestort en de veranderde betaling n.a.v. mijn ingediende declaratie verwerkt?

Webcare

Graag gedaan Babita! Een fijn weekend toegewenst! 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Bezoeker
dank

Bezoeker

<b>dank</b>

Bezoeker
<script>alert(1234)</script>

Bezoeker

Dank!