Vergoeding alternatieve geneeswijzen 2016

Bewerkt 
Voorbijganger

Ik ben bij een natuurgenezer die is aangesloten bij de BATC. Die wordt in 2015 wel vergoed (2 sterren of meer bij aanvullende verzkering). Bij 2016 staan ze niet genoemd. Weet iemand of ZK de BATC nog gaat contracteren voor 2016? Of moet ik naar een andere verzekeraar gaan?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding alternatieve geneeswijzen 2016

25 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding alternatieve geneeswijzen 2016

Moderator

Hallo Roland,

Leuk dat je je vraag aan de community stelt! Jouw vraag zal voor andere communityleden misschien lastiger zijn om te beantwoorden maar ik beantwoord je vraag graag. 

Het klopt dat de lijst met aangesloten beroepsverenigingen is gewijzigd voor 2016. Ik heb nog even gecheckt maar helaas staat BATC niet meer op deze lijst voor 2016. Is jouw behandelaar alleen bij BATC aangesloten? Of misschien ook nog bij een andere beroepsvereniging? 

Voorbijganger

Hallo Michelle,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb wel gehoord dat BATC er misschien toch bijkomt. Ik wacht het nog even af.

Nee, is niet lid van een andere beroepsvereniging.

grt roland

Starter

Beste Michelle,

Ik heb eigenlijk eenzelfde vraag...

Ik overweeg een overstap naar het Zilveren Kruis, maar alleen als er vergoed wordt voor hulpverleners die aangesloten zijn bij het BATC. Is inmiddels bekend of de gesprekken daarover afgerond zijn of is er nog steeds een optie/ mogelijkheid dat deze toch nog toegevoegd wordt aan de lijst? Zo ja, wanneer is daar uitsluitsel over? Ik heb namelijk nog maar een week om mijn verzekering om te zetten...

Bedankt alvast!

Moderator

Hoi Lobke en Roland,

BATC staat op dit moment nog niet op de lijst van gecontracteerde beroepsverenigingen.

Ik zou heel graag voor jullie nakijken wat er eventueel nog kan/gaat veranderen voor 2016. Ik moet dit even uitzoeken maar ik kom hier morgen op terug!

Bedankt voor jullie geduld alvast.

Moderator

Hoi beide,

Het klopt wat Roland zegt. We zijn op dit moment nog in gesprek met BATC en dit betekent dat BATC op dit moment nog niet aangesloten is. Het kan zo zijn dat dit veranderd en er vanaf 1 april 2016 wel een vergoeding mogelijk is. Wanneer dit het geval is zal er een nieuwe lijst met beroepsverenigingen gepubliceerd worden.   

@Roland125, ik begrijp dat je nu (2015) al onder behandeling bent bij een natuurgenezer die is aangesloten bij BATC en nu ook verzekerd bent bij Zilveren Kruis? Misschien goed om te weten dat we daarvoor op dit moment een uitzondering maken. Je kunt hier ook in 2016 terecht en krijg je de vergoeding zoals de voorwaarden van je aanvullende verzekering.

@lobke1, ik kan jou op dit moment dus geen zekerheid geven. Zijn er nog andere overwegingen die je maakt bij je overstap? En kan ik daar misschien mee helpen? 

Voorbijganger

Hallo allemaal,

Dank voor het bericht. Klopt zit bij zilveren kruis. 2016 ook. Dank voor de uitzondering.

Fijne feestdagen.

grt Roland 

Moderator

Jij ook hele fijne dagen Roland!

Vergoeding BATC behandelaar

Starter

Sinds een paar jaar vergoedt ZK mijn behandeling bij een BATC behandelaar. Van BATC ontving ik een overzicht waar staat dat ZK de behandeling ook in 2016 vergoedt bij 2 * aanvullende verzekering.  Op de lijst van zorgverleners op jullie website zie ik BATC niet staan. Kunnen jullie mij duidelijkheid geven of ik de behandeling in 2016 nog vergoedt krijg? 

Re: Vergoeding BATC behandelaar

Bewerkt 
Moderator

@Jeannette1964 Leuk dat je een account hebt gemaakt om je vraag hier te stellen. Welkom!

Een aantal van onze leden zit in dezelfde situatie. Vandaar dat ik je post hierbij heb gezet. Als ik je post zo lees, is het volgende antwoord van Michelle ook op jou van toepassing: 

Ik begrijp dat je nu (2015) al onder behandeling bent bij een natuurgenezer die is aangesloten bij BATC en nu ook verzekerd bent bij Zilveren Kruis? Misschien goed om te weten dat we daarvoor op dit moment een uitzondering maken. Je kunt hier ook in 2016 terecht en krijg je de vergoeding zoals de voorwaarden van je aanvullende verzekering.

Kom je er zo uit? 

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo Eva

ik wilde juist naar jullie (ZK) overstappen voor de vergoeding van het BATC van mijn behandelaar.

Maar hieruit lees ik dat het voor nieuwe klanten niet van toepassing is, en dat het nog niet zeker is, dat het BATC in 2016 wel gecontracteerd wordt?

heb ik dat goed??

mvg, sebastiaan

Starter

Hai Sebastiaan,

Zo heb ik het inderdaad ook begrepen.

Groeten, Lobke

Voorbijganger

Beste Michelle,

Het is niet zo raar dat iemand een vraag op de community zet, er is namelijk geen andere optie om met jullie in contact te komen?!!!

Belachelijke service imo!

M.vr.gr.

Anne

Bewerkt 
Moderator

@sebastiaan @lobke1  Jullie hebben het beide inderdaad goed begrepen. 

Op dit moment is het BATC inderdaad niet aangesloten. We zijn nog in gesprek, mogelijk is er daarom vanaf 1 april 2016 wel een vergoeding mogelijk. Maar op dit moment helaas geen zekerheid voor nieuwe klanten.

Starter

Hoi Eva,

Wat een mooie service van ZK! Een community waar ik snel antwoord krijg op mijn vraag. 

Fijn dat jullie voor mij als loyale ZK klant een uitzondering maken en dat ik de BATC behandeling ook in 2016 vergoed krijg. Dan ga ik mijn aanvullende verzekering niet aanpassen. 

Succes met de drukte! 

Hartelijke groet,

Jeannette

BATC vergoeding

Bewerkt 
Starter

L.S.

Ik loop regelmatig bij een alternatieve arts die lid is van de BATC. Nu worden deze behandelingen in 2016 niet meer vergoed door Zilveren Kruis Achmea.

Graag hoor ik of dit correct is en ik op zoek moet naar een andere zorgverzekeraar.

Re: BATC vergoeding

Moderator

@Jeannette1964 Bedankt voor het compliment! Altijd leuk om te lezen Smiley Vrolijk 

@AnneZK Ik heb jouw topic hier bijgezet. Hier zijn we namelijk al druk in gesprek over de vergoedingen in 2016 m.b.t. BATC. Lees het topic even door, hierin staan alle antwoorden. 

Laat je nog even weten of dat je eruit bent gekomen? 

Starter

Hi!

Als ik je goed begrijp blijft mijn behandeling vergoed worden bij mijn therapeut.

Ook al zit ze alleen bij de BATC aangesloten en niet bij een andere instantie.

En dit is omdat ik al bij ZKA zit en geen nieuwkomer ben.

Dus heb ik niet pas na april recht op vergoeding, maar ook al in januari 2016?

Kunt u mij deze bevestiging even mailen aub?

Moderator

@AnneZK

Klopt helemaal!  We maken een uitzondering voor klanten die in 2015 behandeld werden door een BATC lid. Als je hier in 2015 een vergoeding voor kreeg, krijg je deze in 2016 ook. Ook in de eerste 3 maanden van het jaar. 

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik denk dat het voldoende is om een schermafbeelding of pdf van deze pagina te maken als bewijs dat BATC genezers in 2016 nog vergoed worden voor bestaande verzekerden die ook in 2015 al behandeld werden. EN HIERVOOR REEDS EEN VERGOEDING ONTVINGEN! 

Voor het gemak heb ik deze pdf toegevoegd. Je kunt hem waarschijnlijk downloaden en bewaren als bewijs.

Groet, Feina.