Vergoeding Auriculo_therapie ?

Bewerkt 
Voorbijganger

Wie weet of Auriculo Therapie vergoed wordt om af te vallen ? met kleine puntjes van chirurchisch staal , worden de zenuwpunten rond je oren aangeprikt en neemt de behoefte aan zoet en vette tussendoortjes af! wordt dit vergoed als je een drie ster pakket hebt?

Vergoeding Auriculo_therapie ?

7 ANTWOORDEN

Re: vergoeding Auriculo_therapie ?

Webcare
Webcare

Welkom op ons forum @Gerda33!
Volgens mij is Auriculo therapie een soort acupunctuur, klopt dat? In de Aanvullend*** zit een vergoeding voor acupunctuur.  Let er op dat de behandelaar is aangesloten bij de juiste beroepsvereniging. Wij vergoeden maximaal € 40 per dag tot € 650 per kalenderjaar voor de alternatieve geneeswijzen bij elkaar. 

Op deze pagina staat alle informatie over de vergoeding en voorwaarden. Klik links op Aanvullend***, dan komt rechts alle informatie te staan. 
Is de vergoeding zo duidelijk voor je? Ik ben benieuwd of deze therapie werkt bij jou. Laat je dat nog weten?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Ok dan ga ik nu na bij welke beroeps vereniging de arts zit.
Ja in twee maanden is er nu 8 kilo af Eigenlijk niet echt lijnen , maar eet patroon wel veranderd
Geen moeite mee, die puntjes houden de goede zenuwpijnen geprikkeld

Moderator

Mooi resultaat hoor, 2 maanden en 8 kilo kwijt! Wel een kleine aanpassing in je eetpatroon lees ik. Wat heb je aangepast? Misschien interessant om ook dit topic eens te lezen, om tips en suggesties te delen: Hoe zorg jij ervoor dat je op een gezonde manier afvalt?

Voorbijganger

Weer bij zilverkruis een teleurstelling rijker.

Waar ik al bang voor was, is Make it Easy niet bij een beroeps vereniging aangesloten, omdat het nergens onder valt.

Stop nu eens met klanten wegpesten!!!!

ik heb jaren het rechtzetten van mijn lijf zelf betaald, Jaren met Juvo en andere middelen mijn gewicht geprobeerd te beheersen op eigen kosten, nu verschuilen jullie je weer achter die eeuwege beroeps vereninging.

Dit is de nieuwe eeuw en klanten wegpesten gaat jullie goed af!

De telefoon providers komen er nu achter, meer energie te steken om de klanten in huis te houden!!!! Zij beginnen nu het lange blijven te belonen met simpele kortingen , waar je soms naar kan fluiten, als je niet nieuw bent!

Kijk naar het resultaat, laat een huisarts nagaan of het geen fake verhaal is !!

Straf diegen niet, die goed voor haar of zijn lijf zorgt!!!!

Wij zijn diegene die jullie lang uit de wind houden  en waardoor jullie geen hoge kosten hebben, niet diegene die wekelijks bij de huisarts lopen, omdat ze wat menen te voelen.

Gek he , ik wist de uitkomst eigenlijk al.

Jullie een fijne dag en veel succes met het niet uitbetalen van gemaakte kosten, door goedbedoelende klanten  

Wat kijk ik uit naar de tijd, dat het ziekenfonds weer terug is.

Weg met de macht van de zorgverzekeraar!

Bewerkt 
Community Manager

@Gerda33 Hoi Gerda, begrijpelijk dat je boos bent dat deze behandeling niet vergoed wordt.  Make It Easy voldoet niet aan de gestelde voorwaarden omdat deze behandelaar niet is aangesloten bij een beroepsvereniging. Dat een behandelaar aangesloten is bij een beroepsvereniging zien we als minimale voorwaarde, omdat een beroepsvereniging zorgt voor duidelijke richtlijnen. We raden altijd aan om voordat je begint met een behandeling na te gaan wat er vergoed wordt. Dat voorkomt onverwachte kosten.   

Wat je zegt over het 'straffen' van mensen die goed voor hun lijf zorgen is iets wat vaker terug komt in discussies en waar de meningen over verdeeld zijn. Mensen die goed voor zichzelf zorgen blijven over het algemeen langer gezond en maken dus minder zorgkosten maar geven misschien wel weer meer geld uit aan manieren om gezond te blijven. Bijvoorbeeld een sportschool, gezonde voeding, apps of cursussen. De vraag is dan hoe je hiermee omgaat. Hier zijn verschillende ideeën over geweest, misschien de moeite waard om dit idee eens te bekijken. 

Re: Vergoeding Auriculo_therapie ?

Nieuwkomer

Al die onzin met de alternatieve geneeswijze. Zoek het in de reguliere geneeswijze, dat is al moeilijk genoeg. En het afvallen in korte tijd is slecht voor de gezondheid. Onderzoeken hebben duidelijk aangegeven, dat een dieet bij 80% van de bevolking niet helpt. Men komt na enige tijd toch weer op het oude gewicht terug! Zoals vele verschijnselen zit het in de hersenen. Wat we er van weten, is slechts 10%. Daarom is het stellen van een diagnose bij psychiatrische patiënten zo ontzettend moeilijk. De hele sociale psychologie staat op zijn kop gezien de onbetrouwbare en non valide onderzoeken.

Re: Vergoeding Auriculo_therapie ?

Moderator

Hoi Demostenes123. Interessant om je reactie te lezen. Ook dat stukje over het afvallen. Dat een dieet bij 80% van de bevolking niet helpt. 

In mijn eerdere reactie geef ik aan dat we ook een topic hebben over dit onderwerp. Er wordt in dit topic veel gesproken over een plantaardig dieet, ben benieuwd naar je gedachten hierover. Wat denk jij dat een goede manier is om gezond af te vallen? Hier is de link naar het topic.