Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe werkt het met het eigen risico als je overstapt?

Bewerkt 
Voorbijganger

Mijn eigen risico is al opgebruikt bij mijn oude zorgverzekeraar ik sta al sinds september op nul.
Maar nog steeds staat er bij mijn eigen risico (bij jullie) dat het nog niet op nul staat en ik nog steeds moet betalen wat eigenlijk niet meer hoeft.
Ik heb dit al eerder aangegeven ook telefonisch maar nog steeds is het niet opgelost.
Mvg,

Cj Schooremans

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe werkt het met het eigen risico als je overstapt?

1 ANTWOORD

Re: Hoe werkt het met het eigen risico als je overstapt?

Bewerkt 
Moderator

Hoi Corrie,

Ik hoop dat ik je berichtje goed begrijp. Ik lees in een eerder topic dat je sinds kort bent overgestapt naar ons. Als je door het jaar heen overstapt betaal je naar rato eigen risico bij de oude en de nieuwe zorgverzekeraar. Even als voorbeeld:

Je bent van 1 januari 2015 tot 1 juli 2015 verzekerd bij zorgverzekeraar A en je hebt hier je volledige eigen risico voldaan. Van 1 juli 2015 tot 1 januari 2016 ben je verzekerd bij verzekeraar B. Van verzekeraar A krijg je, als je overstapt, naar rato (in dit geval de helft) van je betaalde eigen risico terug. Bij verzekeraar B komt er helft van de  eigen risico weer open te staan.

Als ik je berichtje goed begrijp gaat dit niet helemaal goed of was dit misschien niet helemaal duidelijk.

Geeft dit helderheid? Of gaat juist dit dus niet helemaal goed? Laat het mij weten.