Beeldende therapie (alternatieve geneeswijzen)

Nieuwkomer

Ik overweeg overweeg per 1 januari 2017 over te stappen naar Zilveren Kruis (via 2 Studenten Goed Verzekerd) met ** aanvullende verzekering. Het is mij niet duidelijk of een bepaalde zorgverlener voor beeldende therapie wordt vergoed als alternatieve geneeswijze. De therapeut isals vaktherapeut beeldend opgenomen in het kwaliteitsregister van de vaktherapeutische beroepen, is ingeschreven in het Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ-register) en is lid van 
- de Federatie Vaktherapeutische beroepen. Afgekort de FVB
- de Nederlandse Vereniging voor Beeldende Therapie. Afgekort de NVBT
- Zelfstandig Gevestigde Creatief therapeuten. Afgekort de ZGVT
-de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG)

Is een vergoeding van 40 EUR vergoeding van toepassing bij het Extra Aanvullend Pakket?

• Alternatieve geneeswijzen

Beeldende therapie (alternatieve geneeswijzen)

1 ANTWOORD

Re: Beeldende therapie (alternatieve geneeswijzen)

Webcare

Hallo Gert

Goed dat je vraagt naar deze vergoeding voordat je overstapt.. De alternatieve  therapeut van jouw keuze voldoet aan de criteria voor vergoeding. De therapeut is lid van TVB en NVBT, Dit zijn beroepsverenigingen waarmee wij afspraken hebben.

Je bent verzekerd voor alternatieve geneeswijzen vanaf aanvullend 2* voor max €40,- per dag tot max €450,- 

Extra vergoeding via collectief Studenten Goed Verzekerd: €240,-

Dus je totale vergoeding is maximaal €690,- per jaar, voor de duidelijkheid: max €40,- per dag. 

Ik hoor graag van je of je nog vragen hebt en wens je van harte welkom in 2017.

groet Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.