Alternatieve geneeswijzen, wat?

Geregelde bezoeker

Ik snap er helemaal niks meer van. Ik betaal een vermogen elke maand maar het wordt vervolgens weer niet vergoedt omdat het "alternatief" is?! Hoezo is acupunctuur alternatief? Hoezo is een behandeling niet alternatief bij het GGZ maar wel bij een andere behandelaar? Hoe is dit mogelijk? Sinds wanneer is chiropractie en alternatieve geneeswijze?!

Ik snap er echt helemaal niks meer van. M'n vriendin heeft deze zorg hard nodig, we betalen een vermogen elke maand aan zorgkosten en mogen vervolgens het merendeel alsnog zelf betalen?! Waar moet ik dit geld vandaan halen?

Alternatieve geneeswijzen, wat?

1 ANTWOORD 1

Re: Alternatieve geneeswijzen, wat?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi @Iltar,

Ik lees in jouw bericht dat er wat onduidelijkheden zijn en vragen over de alternatieve geneeswijzen. Het is natuurlijk niet leuk om extra geld te betalen terwijl je per maand al een behoorlijk bedrag kwijt bent. Als je dan geen (volledige) vergoeding voor de zorg krijgt waar jij of jouw vriendin gebruik van maakt, is dat vervelend. 

Vanuit de basisverzekering is er niet voor alle zorg een vergoeding. De overheid stelt vast welke zorg er wel vanuit de basisverzekering wordt vergoed. Wij bepalen dat niet. Vanuit de aanvullende verzekering is er voor sommige zorg wel een vergoeding mogelijk, die je niet krijgt uit de basisverzekering. Er zijn een aantal behandelingen die vallen onder het begrip 'alternatieve geneeswijzen'. Deze behandelingen vind je op onze website.

Als je het fijn vindt dat ik mee kijk naar jullie verzekering en hoeveel jullie vergoed kunnen krijgen voor de behandelingen, wil je dan een privéberichtje sturen met daarin jouw gegevens? Dan kan ik de polis er even bij pakken. 

Groeten, Sylvana